Woensdag 1 mei 2013 Caldas de Monchique – Evora

1 mei 2013 - Évora, Portugal

We worden uitgebreid uitgezwaaid door de campingeigenaar. Het lijkt wel of hij het net zo erg vindt als wij dat we deze prachtige plek vandaag verlaten. Als we de tijd helemaal aan onszelf hadden, waren we hier beslist nog een aantal dagen langer gebleven. Maar zelfs acht weken vakantie kent zijn grenzen…

Ons reisdoel van vandaag is Evora, een oud stadje dat ooit door de Romeinen gesticht is. De route van ruim 200 kilometer brengt ons eerst van het zuiden van Serra de Monchique naar het noorden: het is hier zichtbaar minder groen. Nadat we de bergen achter ons gelaten hebben, wordt het landschap heuvelachtig met groene weilanden waarop akkerbouw plaatsvindt of het vee rustig graast. Onderweg worden we verrast door een trein en later door een paard en wagen, die beide nogal onverwacht de provinciale weg kruisen. Het is alsof we in een tijdcapsule zitten.

In Beja, ruim 75 kilometer voor Evora, houden we een bunkerstop (om maar even in vaartermen te spreken). Rond 14.30 uur arriveren we op de camping in Evora. Ruim anderhalf uur later springen we op de fiets om het centrum van dit oude stadje alvast te verkennen. We bezoeken de kathedraal (Sé), de oude Romeinse tempel en een gezellige bar, waar we ons aan de Portugese tapas wagen. Eenmaal terug in de camper bereidt Arnold nog een heerlijke tweede gang en bespreken we onze planning voor de komende dagen. Er is nog zoveel te zien en te beleven…

1. Wim en Cora:
    2 mei 2013
    We genieten op afstand zo mee met jullie!
    Veel liefs voor jullie een pootjes voor de hondjes!
  2. Melin:
    2 mei 2013
    Wat hebben jullie het heerlijk en fijn dat jullie fietsen hebben. Dat geeft vast een groot gevoel van vrijheid. Groetjes en liefs, Melinda
  3. Joop en Pauline van Berkel:
    3 mei 2013
    Wij genieten van jullie prachtige verhalen en daar komt bij, dat heel veel van hetgeen jullie zien en laten zien via de foto's en vooral ook van de reisroute door het prachtige Portugal, voor ons heel herkenbaar is. Blijf goed kijken, dan zie je zoveel moois. Over een paar dagen zijn wij aan de beurt, wij kijken er naar uit.
    Lieve groetjes en een voorspoedige voortzetting van jullie reis.