Vrijdag 3 mei 2013 Costa da Caparica / Lissabon

3 mei 2013 - Costa da Caparica, Portugal

Ons plan is goed, maar vergt wel wat inspanning. Om 07.00 uur gaat de wekker. Opstaan, douchen, de hondjes goed uitlaten (uurtje naar het strand) en ontbijten. Al om negen uur fietsen we vervolgens naar Trafaria waar om 09.30 de veerboot vertrekt. Het is inderdaad een super verbinding, want om tien voor tien staan we al in Belém. Daar wandelen we naar c.q. bezoeken we onder andere het klooster Mosteiro do Jerónimos (helaas bezichtigen we alleen de bijbehorende kerk, voor het klooster staat om kwart over tien al een rij voor de kassa van minstens een uur), de toren van Belém en het monument der ontdekkingen, ter herinnering aan de Portugese ontdekkingsreizen in de 15e eeuw. Op de kade van dit op de Taag geconcentreerde stadsdeel stuiten we ook nog op het elektriciteitsmuseum, waar op dit moment de tentoonstelling van de World Press Photo te zien is. Die pikken we heel graag nog even mee! Om half een zit onze tijd erop. We nemen de veerboot terug en om kwart over een zijn we terug bij de camper.

Zoals verwacht is het binnen nog heerlijk koel en Roebel en Laika komen gapend naar buiten. Na een snelle lunch, gaan we naar het strand. Ondanks de drukte, vinden we een klein stukje strand waar de hondjes helemaal los kunnen. In de luwte van de keien, is het er echt heerlijk. We hebben spijt dat we onze zwemkleding niet meegenomen hebben. Terug in de camper is onze energie (en die van de hondjes) voor vandaag wel op. Behalve wassen (moet ook gebeuren), koken en eten, doen we dan ook niet veel meer…