Donderdag 25 april 2013 Quarteira – Lagos

25 april 2013 - Lagos, Portugal

We beginnen vandaag – na een wederom een leuke ochtendwandeling op het strand – maar eens met de siësta. De ochtendsiësta. Ons plan is om vandaag door te reizen naar het stadje Lagos, slechts 68 kilometer verderop aan de kust. De uiterste uitchecktijd op deze camping is om 17.00 uur, dus we hebben echt alle tijd van de wereld. Het waait minder hard dan de afgelopen dagen (de zee is ook behoorlijk rustig) en we gaan voor de camper maar eens goed voor de zon zitten c.q. liggen. Rond 14.30 uur breken we op en ruim een uur later arriveren we op de camperplaats in Lagos.

Het is een enorm groot, niet geasfalteerd parkeerterrein naast de plaatselijke voetbalvereniging en als we aankomen staan er al zeker 20 campers. Netjes naast elkaar opgesteld. Voor ons – relatief onervaren camperaars – een geheel nieuwe ervaring. We voegen ons huisje vakkundig in en nestelen ons naast de camper; lekker in de schaduw. Daar komen we al snel van terug; we worden gezandstraald door het opwaaiende stof. Ook het uitzicht – een andere camper die hermetisch afgesloten is – is minder, dus laten we de hondjes nog even uit en gaan daarna op de fiets naar het centrum van Lagos. Een leuk, maar erg toeristisch stadje, waar we op goed geluk een heel goed restaurant uitkiezen. We hebben zelden zulke lekkere garnalen gegeten. Daarna gooien we de benen nog even los als we tegen een straffe wind in, maar gelukkig wel vlak, naar de camper fietsen.