9 april 2013 Saint Cyr - Salles

11 april 2013 - Saint-Cyr, Frankrijk

We mogen dan wel vertragen, maar los van ons werk zijn we (nog) niet. Vanochtend lijkt ons camperhuisje een beetje op een mobiel kantoor. Arnold belt wat voor vertrek en Annemieke mailt wat werkperikelen weg onderweg. Leve de mobiele telefoon en de mobiele router!

De rit naar Salles, camping Val d’Eyre, verloopt letterlijk met wat horten en stoten. Het waait hard en we hebben zijwind. Dan is het goed merkbaar dat we in een iets groter voertuig rijden dan onze Peugeot. Na 4,5 uur hebben we de ruim 300 kilometer afgelegd, met een tankstop tussendoor.

De camping is geweldig; veel chalets en een groot grasveld voor passanten, waar wij – samen met nog twee Nederlanders – de enige gebruikers van zijn. Aangekomen kunnen we buiten zitten; met jas aan en kop in de zon; heerlijk! Als achtertuin hebben we een bos met een rivier (de Eyre, hoe kan het ook anders?) De eekhoorns, konijntjes en al het andere bosgespuis zullen geweten hebben dat Roebel en Laika geweest zijn. Heerlijk rennen, dwalen, blaffen en pootje baden. De hondjes genieten, de baasjes ook.

’s Avonds met vertraging de video aan de praat gekregen; hoe moeilijk kan het zijn ;-). We kiezen voor el Sid een film over de Spaanse held Rodrigo Diaz die Spanje eeuwen geleden van de Moren bevrijdde; volgens Arnold een must see video voor ons bezoek aan Burgos. Het verhaal in de film is echter minimaal net zo traag als wij met het installeren van de videospeler. Halverwege haken we dan ook af en beklimmen we ons hefbed voordat we op de bank al in slaap vallen.