Zondag 7 april 2013 Oude Wetering - Chartres

8 april 2013 - Chartres, Frankrijk

06.00 uur gaat de wekker; we willen om 07.00 uur vertrekken. Het wordt uiteindelijk 08.30 uur. De douchedeur in de camper gaat niet meer open, er is geen beweging in te krijgen. We vermoeden dat het opklaptafeltje achter de deur het slot barricadeert. Wat te doen? Rondje Oude Wetering met gierende banden door de bocht, effe schudden aan de camper, met een oud bankpasje proberen slot te bevrijden… Niets helpt, behalve koffie. Na kort overleg besluiten we gewoon maar te gaan. We hebben maar 8 weken; geen tijd te verliezen dus ;-) Arnold laadt nog even een boormachine in, voor het geval dat…

Aangekomen in België gaat de zon schijnen en de toegangsdeur tot de douche opent zich weer als vanzelf (nou ja, Annemieke trekt er nog maar eens goed aan); door het rijden is het tafeltje iets verschoven. Eerste les van dit avontuur: alles komt goed!

De reis naar Chartres verloopt verder voorspoedig. Vlak voor Parijs nog even tanken. De camper bezorgt ons grootheidswaanzin, dus voor we er erg in hebben staan we tussen de vrachtwagens; verkeerde bordjes gevolgd. Keren kan niet meer, maar een tankbeurt met zo’n grote tankslang past gewoon echt niet in ‘onze camper’. Nog maar even doorrijden dus… Midden in Parijs wordt het volgens Arnold penibel. We rijden de ringweg af, op weg naar waar zich volgens de navigatie een tankstation bevindt. Gelukkig klopt dat feilloos. We moeten alleen even een groot, druk plein over. Arnold blijft als altijd rustig en manoeuvreert de camper langs razende en toeterende Fransen. Uiteindelijk komen we om half vijf in Chartres aan. Leuke camping, grenzend aan een park met een wandelroute naar de stad, waar de hondjes ook heerlijk los kunnen!